»Jeg er normalt optimist, men lige nu er jeg bange …«: Overlæge råbte op i juli. Nu gør hun det igen
Jeg har været ansat som læge på Hvidovre Hospital i ti år. Og jeg kan ærligt sige, at vi bevæger os tættere og tættere på afgrundens rand.
Jeg har været ansat som læge på Hvidovre Hospital i ti år. Og jeg kan ærligt sige, at vi bevæger os tættere og tættere på afgrundens rand.
Igen i år sidder jeg med en knude i maven. Ensomhedsknuden.
Kina årelader Taiwans økonomi i et forsøg på at få regeringen til at makke ret. Et nyt ølforbud rummer to principielle debatter – en, som primært angår taiwanerne, og en, som angår os alle sammen.
Jeg er vokset op i en syg drukkultur, hvor min naturlige stopklods gang på gang bliver overtrumfet af ungdomsriter og selskabslege. Hvorfor?
I demokratismens tidsalder vil betydningsfulde præstationer blive sjældnere. Det gælder topsport, vi kan beundre, dristig tænkning, der kan gøre os klogere på verden, og skandaløs litteratur, der kan modne os som mennesker.
Med SVM-regeringen har vi fået en stærk og bevidst midte, der ikke ligger under for fløjene.
Kaos og korruption plager Perus politiske institutioner, og endnu en præsident er netop endt i fængsel. Den seneste af mange.
Det var ekstremt klodset, da Løkke og Ellemann selvfølgelig droppede kravet om en advokatundersøgelse i minksagen.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes