Debat
Professor i filosofi: Argumenterne imod aktiv dødshjælp holder ikke
DR programmet om Preben har atter sat gang i debatten. Men argumenterne imod dødshjælp er gamle travere, som ikke rigtig holder, hvis man går dem efter i sømmene.
Direktør i Forsikring & Pension: Arbejdsmarkedspensionerne øger ligheden
Frem mod 2050 får vi større og større pensionsformuer, og de bliver mere lige fordelt på tværs af uddannelsesgrupper.
Filosof: Nogle gange kæmper vi så hårdt for livet, at vi ender med at forlænge døden
Danskerne har allerede fået behandlingsgaranti, men der er ingen garanti for omsorg undervejs. Omsorgsarbejdet skal opprioriteres.
En lovliggørelse af aktiv dødshjælp vil erstatte tilbud om aktiv livshjælp
DR’s program ’På tirsdag skal jeg dø’ er et partsindlæg i debatten om aktiv dødshjælp.
DR mangler centrale etiske overvejelser i deres program om aktiv dødshjælp
DR’s program ’På tirsdag skal jeg dø’ er et partsindlæg i debatten om aktiv dødshjælp.
»Radikale sagde, at hvis ikke regeringen gjorde, som de bad om, ville de vælte den. Det skal man straffes for«
Socialdemokratiet vandt Danmark. Men så de mange vælgere en midterregering for sig, da de satte deres kryds? Politiken tog til Nordjylland for at spørge nogle af dem.
Socialdemokratiets vælgere vil have en midterregering, men de frygter de blå skattelettelser og de rødes grønne ambitioner
Socialdemokratiet vandt Danmark. Men så de mange vælgere en midterregering for sig, da de satte deres kryds? Politiken tog til Nordjylland for at spørge nogle af dem.
S-vælgerne ved bordet byder Ellemann velkommen. Men Lars Løkke er persona non grata. Og Radikale
Vestjyde: ‚Matador‘ bør aldrig mere vises her i landet
Det skal være slut med film, der krænker min identitet som jyde.