Forfatter: Man kan ikke ’boykotte’ VM alene
Boykotten er en kollektiv protest og ikke forbrugerens ensomme valg.
Det er Ruslands forbandelse, at nationen aldrig har magtet at bryde den onde cirkel og slippe ud af sin egen historiens greb. Det betalte min familie for, og det betaler ukrainerne – og russerne – en meget høj pris for nu.
På et tidspunkt skal krigen i Ukraine afsluttes diplomatisk. Ikke kun for at undgå direkte krig mellem Vesten og Rusland, men også for at kunne fokusere på de andre store problemer i verden.
Jeg har i en stor del af mit liv været følelsesmæssigt retarderet. Jeg kunne ikke være ked af det, sorgfuld eller skamfuld; jeg kunne kun være vred og aggressiv, når verden gik mig på. Den adfærd havde jeg fået i vuggegave. Først da jeg lærte at græde,…
Som tænkende mennesker søger vi automatisk efter et ståsted i verden og efter indsigt i tingenes sammenhæng. Nu er min rundrejse slut. Hvilken befrielse!
Rusland er blevet en stat, der bruger terror i krigen.
Sygeplejerskernes lønkamp har fået os til at diskutere historisk lavtlønnede ’kvindefag’, men ny forskning peger på, at debatten også bør adressere uligheden mellem mænd og kvinder, der udfører det samme job.
Sygeplejerskernes lønkamp har fået os til at diskutere historisk lavtlønnede ’kvindefag’, men ny forskning peger på, at debatten også bør adressere uligheden mellem mænd og kvinder, der udfører det samme job.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes