Peter Wivel: Det er værd at dvæle ved dette ord, hvis vi skal forstå Putin
Putins jobbeskrivelse lover ikke godt for ham selv.
Putins jobbeskrivelse lover ikke godt for ham selv.
I den her tid ligner det, at det danske demokrati udvikler sig efter termodynamikkens anden lov, at mængden af entropi (uorden) i et system uvægerligt vil stige. Men der er en vigtig udvikling undervejs.
Et af mine største ønsker til en kommende regering er, at der fremover stilles krav om ordnede løn- og arbejdsvilkår, når der tildeles offentlig støtte inden for musikbranchen.
Et flertal i det kommende Folketing må erkende, at det hjemlige 70 procent klimamål ikke kan stå alene. Vi er nødt til også at tage livtag med vores globale overforbrug.
Besparelser vil blokere vores udsyn til historien.
Debatten om børn og unges mistrivsel fortjener mere end pseudoanalyser. Der skal reel handling til.
Min mor er oprindelig fra Ekaterinburg i Rusland, men har boet i Danmark i 23 år. I alle de år er hendes mor kommet på besøg med jævnlige mellemrum, men i dag ser det langt mere vanskeligt ud. Den danske stat afholder mig nemlig fra at se min russiske …
Ida Auken, Rosa Lund, Samira Nawa og Siqander Sidique flød over af ros og lovpriste de unge for at tage ansvar. Klimapopulisterne på venstrefløjen lagde alle ansigterne i de rette selvtilfredse folder og slog fast, at det hele går ad helvede til. Og så…
Efter den kolde krigs ophør insisterede Vesten på at ydmyge og nedgøre Rusland. Helt til det sidste kunne USA sagtens have forhindret krigen i Ukraine.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes