Debat
Journalist: Vi ser alene Afrika som en kampplads for stormagter og misser, hvad Afrika handler om
Man kan hurtigt få fornemmelsen af, at Afrika er nogens. Enten vores eller deres. Den forestilling må vi væk fra.
Anders Jerichow: Melonis løfter er noget, vi kender fra vores hjemlige populister
Højrefløjens populister skylder også at følge demokratiske forpligtelser og at kradse sine egne skatter ind. EU er ingen gavebod.
Studerende: Hvornår anerkendes endometriose som en rigtig sygdom?
Endometriose er en kronisk underlivssygdom, som ifølge organisationen Endometriose Fællesskabet rammer en ud af ti kvinder i den fødedygtige alder. Den eneste behandlingsmulighed lige nu er hormonprævention. Det synes jeg ikke er i orden.
Olav Hesseldahl: »Evnen til at forestille sig, hvordan tingene kunne være helt anderledes, ser jeg sjældent på Christiansborg i dag«
Alt for mange folkevalgte har læst på universitetet og er formet af ungdomspartierne. Det er både skidt for det repræsentative demokrati og kvaliteten af den førte politik, mener Olav Hesseldahl, der med nyt akademi vil udklække en anden type politiker…
Olav Hesseldahl: »Vi har fremavlet en bestemt politikertype«
Alt for mange folkevalgte har læst på universitetet og er formet af ungdomspartierne. Det er både skidt for det repræsentative demokrati og kvaliteten af den førte politik, mener Olav Hesseldahl, der med nyt akademi vil udklække en anden type politiker…
Lektor: Aarhus Universitet angriber pædagogikken
I Aarhus kaster man den pædagogiske videnskab under bussen og varsler massefyringer på DPU.
Deres plan er skrevet på en falsk melodi om overflødig kontornusseri, meningsløst kontroltyranni og systematiseret ressourcespild
Fordomme skæmmer udspil til velfærdsreform.
Mette Frederiksens reformplaner er et batteri af luftige hensigtserklæringer og konsulentfraser
Fordomme skæmmer udspil til velfærdsreform.
Dorte Hygum Sørensen: Nu skal kroppen ikke være på vagt, men hvad skal den så?
Pludselig er der gået årtier, hvor jeg ikke har spurgt mig selv, hvad jeg har lyst til. Og jeg aner ikke, hvad jeg skal svare på det spørgsmål.