Jes Stein Pedersen: Jeg havde brug for en pause ved den gamle stendysse efter mødet med Drømmeren og Realisten
De to forfattere på Louisiana fik mig til at tænke over, at glemsel også er en god ting.
De to forfattere på Louisiana fik mig til at tænke over, at glemsel også er en god ting.
Kommissionen for den glemte kvindekamp skriver sig ind i en bredere fortælling om især kvindekroppen og kvinders påklædning som en værdipolitisk kampplads.
Skal pressen lytte til Putins propaganda. Ja, selvfølgelig skal vi det.
Inden sommeren skrev Ditte Giese en undrende klumme om, at nutidens småbørnsforældre indretter hele deres hverdag efter børnene og bagefter synes, det hele er hårdt. Journalist og podcaster Mattias Hundebøll er en af dem, der i høj grad har forsøgt at …
Inden sommeren skrev Ditte Giese en undrende klumme om, at nutidens småbørnsforældre indretter hele deres hverdag efter børnene og bagefter synes, det hele er hårdt. Journalist og podcaster Mattias Hundebøll er en af dem, der i høj grad har forsøgt at …
Vi ved bekymrende lidt om, hvordan den ofte hårde lokale modstand mod vindmøller og solceller kan vendes til lokalt engagement.
Der er ingen tvivl om, hvem der styrer Nordkorea: diktator Kim Jong-un. Men bag Kim Jong-un står ikke mindre end fire kvinder, der styrer meget mere, end vi tror, mener den sydkoreanske journalist Chun Su-jin.
Finland vil fra 1. september skrue kraftigt ned for udstedelsen af turistvisum til russiske statsborgere som reaktion på Ruslands angreb på Ukraine. Den danske regering har ingen aktuelle planer om at kopiere Finland, men tiltaget har sparket gang i de…
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes