Mette Frederiksens retfærdighed: De små fisk må betale prisen, mens de store fisk går ram forbi
De hovedansvarlige for minkskandalen går fri.
Hele samfundet og ikke mindst arbejdsmarkedet skal gøres fleksibelt, hvis vi skal børn og unges trivselsproblemer til livs.
Som pårørende til psykisk syge gennem et kvart århundrede er min erfaring, at der er store problemer med systemet og behandlingen. Det koster liv. Jeg frygter, at den kommende psykiatriplan bliver endnu en skuffelse.
Overskrifterne i den trykte avis er sobre og beskrivende, men på pol.dk er de menings- og indholdsløse. Det må I kunne gøre bedre, Politiken.
Psykiatrien skal gentænkes fra bunden.
Forestil dig følgende: Antallet af fødende under 18 år fordobles. Det løser vi ved at tage resurser fra fødende over 18: »Den er fin, Louise, nu har vi stillet diagnosen, og det viser sig, at du er gravid. Kom tilbage om halvandet år«. Det kan lyde sjo…
Forestil dig følgende: Antallet af fødende under 18 år fordobles. Det løser vi ved at tage resurser fra fødende over 18: »Den er fin, Louise, nu har vi stillet diagnosen, og det viser sig, at du er gravid. Kom tilbage om halvandet år«. Det kan lyde sjo…
Jeg troede, jeg var så progressiv, at jeg snildt kunne forstå min store unge, uanset hvad de kom med. Forstå, hvad det vil sige at være en nonbinær teenager. Men det ved jeg ikke, om jeg helt vil kunne. Men jeg kan prøve, give plads og elske, uanset hv…
Vores verden er forandret, efter at russisk militær for præcis et halvt år siden invaderede Ukraine. Kynisk realisme har afløst vores idealisme.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes