Debat
Marianne Stidsen: Er den nye feminisme ligefrem en hadideologi? Ja, det vil jeg rent faktisk mene, den er
Vi må give Judith Butlers ’Gender Trouble’ og Sara Ahmeds ’The Cultural Politics of Emotion’ modspil. Et godt sted at starte er Albert Camus’ bog ’Oprøreren’ fra 1951.
Vores politikere er langt dygtigere, end de fremstilles i medierne
Jeg bliver ærgerlig, når jeg ser, hvordan den valgkamp, vi har under opsejling, får både medier og politikere til at tage en kæmpe ’fejlfindings-lup’ i brug for at finde små sprækker af uenighed inden for de enkelte partier eller politiker.
Forhenværende dommer: Mette Frederiksens adfærd har helt bestemt »rigsretsmæssige proportioner «
Vi har valget mellem at lade det være godt med en næse til regeringen og komme videre i teksten – overfor at forfølge et foreliggende grundlovsbruds retslige konsekvenser.
Forhenværende dommer: Mette Frederiksens adfærd har helt bestemt »rigsretsmæssige proportioner«
Vi har valget mellem at lade det være godt med en næse til regeringen og komme videre i teksten – overfor at forfølge et foreliggende grundlovsbruds retslige konsekvenser.
Rektor: Prioritér de unge og psykiatrien
Set fra et skoleperspektiv: Vi har unge, der forsøger selvmord, stof- og alkoholmisbrugere og mange unge med angst og diagnoser. Ofte er det uendeligt svært at få den rette hjælp, fordi psykiatrien er udsultet, og fordi der er forskellige indgange til …
Lad os fjerne kløften mellem os og naturen
Vi ved, at bevarelse af naturen er klodens redning. Så vi kan lige så godt finde vores individuelle værdier i den.
Fotomodeller kommer nu heldigvis i alle størrelser og former. Men det gør os ikke fri af billedets magt
Et nuanceret modebillede er en gevinst i sig selv.
Politiken mener: Det er ikke kun godt, at flere kan genkende sig selv i et udvidet modebillede
Et nuanceret modebillede er en gevinst i sig selv.