Debat
Vesten har svigtet sine egne frihedsidealer
Når store befolkningsgrupper gør oprør og tilslutter sig illiberale bevægelser skyldes det ikke kun folkeforførelse, men også, at liberalismen ikke har leveret menneskelig frihed. Vi har lagt for stor vægt på økonomisk frihed og tilsidesat frihedens an…
Koks med MitId er kun toppen: Politikerne svigter deres ansvar
Der er behov for en politisk debat om digitaliseringen af vores velfærdsstat. Når op mod hver fjerde voksne har problemer, er det en fuldtonet skandale.
Dennis Nørmark: Den danske befolkning lider af demokratisk analfabetisme
Et demokrati kan ikke fungere, hvis vi mener, at alle de kedelige love og konventioner kun skal beskytte vores egen gruppe, mens de andre må sejle deres egen sø.
Dennis Nørmark: Danskerne er vilde med den politiske bad boy. Og det er en kæmpe demokratisk udfordring
Et demokrati kan ikke fungere, hvis vi mener, at alle de kedelige love og konventioner kun skal beskytte vores egen gruppe, mens de andre må sejle deres egen sø.
Jeg er valgt for Socialdemokratiet i København. Men jeg er begyndt at overveje, om der er plads til mig i mit parti
Der er kommet en antistorby-, antiidentitetspolitik- og antiwokess-understrøm i mit parti, Socialdemokratiet, som jeg som progressiv københavner i stigende grad har svært ved at forstå.
Dagens tegning: Udblæsning
Viktor Orban deler højlydt Putins foragt for EU, sidst i sin tale i Rumænien forud for statsbesøget i Wien i torsdags.
Drop ideen om fyrre, fed og færdig, sig hellere halvtreds og halvvejs
Se potentialet, ikke dåbsattesten.
Barnets Lov er stor ståhej for meget lidt
Socialministeren har kun fokus på de få, men meget følelsesmæssigt ophidsende eksempler på omsorgssvigt.