Det befriende at blive mindet om, hvor lidt vi ved – og hvor lille vores egen rolle i det helt store billede er
James Webb-teleskopet er en triumf for videnskaben.
Jeg, Sisyfos — en borgerlig status efter det første halve år i Københavns Borgerrepræsentation.
Jeg gad vide, hvad Christine Antorini tænker om det, de ’røde’ fik gjort ved skolen dengang, hvor de via ny nordisk skole fik gjort en skidt kørende skole gjort værre. Vi havde ellers savnet de ’røde’ gennem Fogh-årene, men det savn blev hurtigt afløst…
I en stribe sommeressays ser Politiken nærmere på nogle af tidens skøre, sære eller bare tankevækkende fotos.
Shinzo Abe gjorde en forskel for sit land. Blot ikke i indenrigspolitikken.
Digteren og forfatteren Dan Turéll elskede bylivet og sugede energi fra det. Men det kostede også. Kronikøren mindes sine oplevelser med den ikoniske digter.
Jeg tillader mig at stille spørgsmålet: Hvornår er nok nok? Nogen skal jo være mønsterbryder og sætte nye standarder for, hvad der er politisk acceptabelt.
Jeg vil være jordemoder resten af mit arbejdsliv men må lede efter nødudgangen, allerede inden jeg er færdiguddannet. Og jeg er rasende.
Paven afviser rygter om, at han overvejer snart at trække sig. Hvornår det evt. vil ske, ved han dog ikke. »Det har Gud svaret på«, siger han.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes