Nu optræder techindustrien som stater og kan afgøre krige
Google har modtaget Ukraines første fredspris nogensinde. I vores ny ’technopolare’ verden optræder techindustien som stater og kan afgøre krige.
Google har modtaget Ukraines første fredspris nogensinde. I vores ny ’technopolare’ verden optræder techindustien som stater og kan afgøre krige.
Det føles unægtelig, som om modstanderne af Kattegatforbindelsen bliver hvirvlet ind i spin fra politikernes side.
USA’s krise handler om meget mere end den tidligere præsident.
Hele mit liv har jeg hørt så meget på andres udskamning af mit handikap, indtil jeg næsten har overtaget den. Men det er altså okay, at mennesker er til besvær.
Vi har brug for flere specialpladser på gymnasierne, så langt flere unge med særlige behov kan tage en uddannelse
Transportminister Trine Bramsen siger ja til møder med Dansk Industri. Men hun afviser blankt os klimaaktivister
Sådan lød ønsket fra Amerika fra Benjamin Franklin da USA’s forfatning skulle skrives. Det er lykkedes indtil videre. Men siden den amerikanske borgerkrig har det amerikanske demokrati ikke været i større akut fare end nu.
Efter fire måneders krig i Ukraine kræver det stadig større opfindsomhed at fastholde omverdenens interesse for blodsudgydelserne. Også på Politikens redaktion kæmper man for at finde ’et nyt greb’ på krigen.
Statsministerens podcast er et bidrag til demokratiet, som burde have været opfundet for længe siden og bør danne skole.
Copyright © 2026 | WordPress Theme by MH Themes